0

Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger

 

North Sailing ApS
43667653
Bakketoften 13 B
8541 Skødstrup

kundeservice@north-sailing.dk
+45 88 71 06 00

 

2. Betaling

 

Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leveringsomkostninger.
North Sailing ApS tager imod online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mobilepay Online. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr. 
Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. 
North Sailing ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.
Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

 

3. Fragt

 

Vi leverer kun varer inden for Danmark. Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage ved lagervarer. Leveringstiden for ikke lagervarer fremgår af siden. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. 
Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail. 
Vi leverer til privatadresser i Danmark - dog ikke Færøerne og Grønland. 
Alle varer leveres med GLS.

 

4. Fortrydelsesret

 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@north-sailing.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

4.1. Fortrydelse af en del af købet

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

5. Returnering

 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

5.1. Ingen fortrydelsesret

 

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det vil sige varer efter kundens ønske eller skæres og sælges pr. løbende meter, er undtaget fra fortrydelsesretten og kan ikke returneres, afbestilles eller byttes, når de først er bestilt.

 

5.2. Varens stand, når du sender den retur

 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

5.3. Tilbagebetaling af købsbeløbet

 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
North Sailing ApS
Bakketoften 13 B
8541 Skødstrup

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

6. Reklamationsret

 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:
North Sailing ApS
Bakketoften 13 B
8541 Skødstrup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

6.1. Særlige forhold i reklamationsretten

 

Ifølge reklamationsretten har du som kunde ret til at få udskiftet købte batterier inden for 2 år, hvis det er af en lavere kvalitet end forventet.
Batterier slides med tiden, og derfor er det ikke altid berettiget at få et nyt batteri, hvis det bliver dårligere over tid. Hvis der er fejl ved batteriet, som for eksempel at din enhed har brug for strøm allerede efter kort tids brug, har du ret til at få det udskiftet inden for reklamationsperioden på 2 år.
Det kan være svært at vurdere, om batteriproblemet skyldes slid eller en fejl. Derfor opfordrer vi dig til altid at kontakte os og gøre brug af din reklamationsret, hvis dit produkts batteri ikke fungerer optimalt.

 

7. Persondatapolitik

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi videregiver følgende oplysninger til vores distributionspartner som enten er General Logistics Systems Denmark A/S eller Danske Fragtmænd A/S i forbindelse med leveringen af dine varer.

Personoplysningerne registreres hos North Sailing ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på north-sailing.dk er North Sailing ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@north-sailing.dk.

 

8. Klageadgang

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte North Sailing ApS (kundeservice@north-sailing.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr

 

9.    Standardfortrydelsesformular

 

Hent fortrydelsesformular

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21-04-2023

Skriv dig op til nyhedsbrevet
© 2024 North Sailing ApS.
Visa Visa Electron Mastercard Dankort JCB Maestro MobilePay